X
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
         
PL | EN
 
 
 
 
9. Śniadanie z Liderką - Marta Kowalska-Marrodán, Partner Zarządzający, Egon Zehnder Central & Eastern Europe
 
 

Bohaterką pierwszego w tym roku Śniadania z Liderką była Marta Kowalska-Marrodán, Partner Zarządzający Egon Zehnder w Europie Centralnej i Wschodniej. Tematem była rola kobiet we władzach spółek, a także poszukiwanie i utrzymywanie talentów w organizacji.

Pozycja kobiet w biznesie zmieniła się w ciągu ostatnich 5 lat, mówiła, ale nadal główną przeszkodą we wprowadzeniu różnorodności na wszystkich szczeblach organizacji są tzw. nieuświadomione przekonania, czyli nieuświadomione stereotypy. Dlatego zdaniem Marty Kowalskiej-Marrodán sposobem przyspieszenia zmian jest wprowadzenie kwot, ale jedynie jako rozwiązanie przejściowe. Zaś najbardziej efektywnym sposobem na walkę z nieuświadomionymi przekonaniami są przede wszystkim szkolenia wszystkich nowo przyjmowanych pracowników.

Drugim tematem była kwestia zarządzania talentami w organizacji i zmian, które wymusza wchodzące na rynek pracy Pokolenie Y. Według Kowalskiej-Marrodán odrzuca ono ustalone autorytety, żyje chwilą, nie przywiązuje się do pracodawcy i jest w pełni cyfrowym pokoleniem. Ta grupa ludzi kontestuje zastany porządek świata, odmawia udziału w tzw. wyścigu szczurów i stawia na pełną przejrzystość,  jest otwarta na wymianę myśli, wiedzy oraz zasobów (crowdsourcing).

Dzisiejszy biznes funkcjonuje w świecie VUCA: niejednoznaczności, ulotności, złożoności, niepewności (ang. volatile, uncertain, complex, ambiguous). Inaczej mówiąc to świat dynamicznych, ciągłych zmian, pełen niepewności, w którym nie ma dłuższej perspektywy. W takim świecie, według Kowalskiej-Marrodán atutem podstawowym nie są wiedza i doświadczenie (jak było do tej pory), lecz otwartość na nowe idee, umiejętność syntezy powszechnie dostępnej wiedzy (internet, media, książki itp.) oraz współpraca z innymi.

Marta Kowalska-Marrodán radziła więc, by każda organizacja poszukiwała i rozwijała potencjał swoich pracowników, dbała o różnorodność i otwartą komunikację, rozbijała skostniałą hierarchię i tworzyła elastyczne struktury oraz stymulowała kulturę opartą na racji istnienia.

Pobierz prezentację jako PDF [0,9 MB]

« Powrót do listy wydarzeń
 
 
 
 
Projekt: Borek Design
 
Realizacja: Internet Age