X
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
         
PL | EN
 
 
 
 
Śniadanie z Liderką Agnieszką Sorą, Dyrektorem Zarządzającym GFK Polonia
 
 

Bohaterką kolejnego śniadania z liderką była Agnieszka Sora, Dyrektor Zarządzająca  instytutu GFK Polonia, a także Sub Regional Manager Eastern Europe w Grupie GFK.

Agnieszka Sora opowiedziała historię swojej 24-letniej kariery zawodowej. Zaczynała pracę w małej firmie badawczej w Norymberdze, potem pracowała we właśnie otwartym w Warszawie biurze GFK. Następnie przeszła do Nestle, by w 1996 roku wrócić do GFK. Miałam szczęście do dobrych szefów, mówiła, dodając, że to od nich uczyła się, jak być dobrym liderem. Dobry lider nie tylko deleguje zadania, ale także ponosi współodpowiedzialność za efekty pracy całego zespołu, powiedziała.

Agnieszka Sora jest absolwentką ekonomii na wydziale Handlu Zagranicznego Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Przez wiele lat wykładała na European University Viadrina w ramach studiów MBA we Frankfurcie. Gości również z wykładami w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Autorka publikacji w prasie polskiej i zagranicznej, m.in. na temat pomiaru efektywności reklamy zewnętrznej czy zachowań i trendów konsumenckich. Wielokrotnie uczestniczyła w pracach jury Effie, Media Trendów oraz w radzie programowej Kongresu Badaczy. Jest także członkiem ESOMAR, ESOMAR Disciplinary Committe oraz członkinią zarządu OFBOR.

W drugiej części spotkania Agnieszka Sora opowiadała o nowoczesnych narzędziach badań konsumenckich - eye tracking czy badaniach aktywności mózgu. Wszystkie mają jeden cel - zrozumienie oczekiwań konsumentów i dostosowanie do nich oferty firm przede wszystkim z sektora dóbr konsumenckich. Przedstawiła też wyniki badania nastrojów prowadzone przez GFK Polonia co miesiąc, od 1991 roku. Przez ostatnich kilka lat największymi optymistami w Europie Środkowej są Czesi, a największymi pesymistami Bułgarzy, Węgrzy i Rumuni. Polska, Litwa i Słowacja to kraje umiarkowanych optymistów, zbliżone do średniego, europejskiego poziomu.

Wśród Polaków mężczyźni są większymi optymistami niż kobiety. GFK zbadało także, kto i co kupuje za pośrednictwem internetu. Okazuje się, że kobiety częściej kupują produkty z kategorii uroda i pielęgnacja, zabawki, produkty do pielęgnacji niemowląt oraz odzież. Mężczyźni są bardziej zainteresowani elektroniką użytkową, usługami finansowymi oraz telefonami komórkowymi.

Agnieszka Sora opowiadała też, jak należy interpretować badania poglądów politycznych, zwłaszcza że, mówiła, media często manipulują wynikami sondaży preferencji wyborczych.

Spotkanie prowadziła Agnieszka Maciejewska, Prezes Zarządu Fundacji Liderek Biznesu.

 

  

  

  

  

  

« Powrót do listy wydarzeń
 
 
 
 
Projekt: Borek Design
 
Realizacja: Internet Age