X
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
         
PL | EN
 
 
 
 
Spotkanie w ramach inicjatywy EY Women3. The power of three poświęcone obecności kobiet w mediach i debacie publicznej
 
 

Podczas kolejnego spotkania w ramach akcji EY Women³. The Power of Three Iwona Kozera, założycielka Fundacji Liderek Biznesu, przedstawiła dotychczasowe osiągnięcia programu. EY Women³. The Power of Three to forum dyskusji o działaniach zwiększających udział kobiet we wszystkich sferach życia publicznego. Biorą w nim udział przedstawiciele rządów, przedsiębiorców i świata nauki w Europie, Indiach i Afryce oraz na Bliskim Wschodzie.

W tym roku w Polsce program koncentruje się na obecności kobiet w mediach. Według danych Global Media Monitoring Project, które przedstawiła Agnieszka Maciejewska, prezes Fundacji, a które są zbieżne z badaniem przeprowadzonym przez Gazetę Wyborczą w Polsce, kobiety stanowią 19% mówców oraz 20% ekspertów obecnych w mediach. Przy czym kobiety wypowiadają się głównie w kwestiach związanych z polityką społeczną, zdrowotną oraz rodzinną.

Moderatorami dyskusji byli: Aleksandra Sobczak, redaktor naczelna działu Gospodarka Gazety Wyborczej, oraz Igor Janke, wiceprzewodniczący Rady Fundacji Liderek Biznesu. Nad tym, co należy zrobić, żeby kobiety były obecne w mediach, zastanawiali się także:

·         Alicja Kornasiewicz - przewodnicząca Rady Fundacji Liderek Biznesu,

·         Edyta Sadowska - prezes Ringier Axel Springer,

·         Angelina Sarota, przewodnicząca Rady Nadzorczej PKN Orlen

·         Agnieszka Słomka-Gołębiewska, członek Rady Nadzorczej mBanku

·         Joanna Pruszyńska - prezes agencji PR Headlines (Porter Novelli) oraz inicjatorka projektu Znane Ekspertki,

·         Agnieszka Zygo - Dyrektor Marketingu EY,

·         Paweł Oksanowicz - dziennikarz.

Podczas dyskusji zidentyfikowano główne przyczyny mniejszej obecności kobiet w mediach. Za część winę ponoszą same kobiety - nie są zbyt chętne, by występować w mediach, ponieważ umniejszają swoją wiedzę. Wiele kobiet - ekspertów uważa, że musi się dokładnie przygotować do występu w mediach, podczas gdy mężczyźni nie mają takich dylematów.

Kobiety są też trudniej dostępne - poza obowiązkami zawodowymi zajmują się domem i rodziną, a współczesne media działają bardzo szybko i wymagają błyskawicznej odpowiedzi.

Wszyscy uznali, że media nic nie robią, by zwiększyć obecność kobiet. Brakuje wrażliwości społecznej wśród dziennikarzy, kwestia kobiet w mediach nie jest dla nich kluczowa. Także reklamodawcy oczekują przede wszystkim mężczyzn-ekspertów.

Najdłużej dyskutowano nad pomysłami, które należy wdrożyć, by zmienić obecną sytuację. Wśród rekomendacji znalazły się takie działania jak:

1.    akcja "Mama w pracy" - pokazująca aktywne zawodowo kobiety i ich rodziny, a także promująca wsparcie rodzin dla większej aktywności kobiet na forum publicznym,

2.    przygotowanie listy ekspertek dla mediów oraz zapraszanie do Polski zagranicznych ekspertek,

3.    zorganizowanie spotkania redaktorów naczelnych poświęcone obecności kobiet w mediach,

4.    szkolenia z mediów społecznościowych dla kobiet, w tym z umiejętności radzenia sobie z negatywnymi komentarzami w sieci,

5.    uświadamianie największych reklamodawców o roli kobiet w biznesie i w domowych decyzjach zakupowych, lobbując za ich pośrednictwem na rzecz większej obecności kobiet w mediach,

6.    przełamywanie barier psychologicznych samych kobiet poprzez przykłady innych kobiet obecnych w mediach,

7.    rekomendowanie polityki promowania kobiet w firmach.

Wypracowane podczas spotkania rekomendacje będą częścią globalnego raportu EY Women³. The Power of Three. Ich wdrażanie powinno się zacząć w 2017 roku.

 

   

   

« Powrót do listy wydarzeń
 
 
 
 
Projekt: Borek Design
 
Realizacja: Internet Age