X
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Regulamin serwisu.
         
PL | EN    KONTAKT
 
 
 
 
Spotkanie z cyklu Kobiety na Rynkach Finansowych
 
 

30 maja 2022 r. odbyło się spotkanie z cyklu "Kobiety na Rynkach Finansowych".

 

Po dłuższej, spowodowanej pandemią COVID-19 przerwie, wróciły spotkania kobiet pracujących w instytucjach finansowych. Naszym gościem specjalnym była prezes zarządu banku Citi Handlowy Elżbieta Czetwertyńska. Rozmawiał z nią Jan Krzysztof Bielecki. Nasz gość, opierając się na swoim doświadczeniu zdobytym na sześciu rynkach europejskich i na rynku amerykańskim,  przeanalizowała różne aspekty zarządzania w okresie kryzysu.

Jak konflikt zbrojny wpłynął na zmiany w instytucjach? Wojna, jak każdy kryzys, wymusiła zmiany, w tym przede wszystkim priorytetów, bo w takim momencie zmienia się nie tylko środowisko, ale też nastawienie ludzi. Zdaniem Elżbiety Czetwertyńskiej, mimo ogromnego wyzwania i działania w niestabilnym otoczeniu, Polska oraz biznesu funkcjonujące w naszym kraju sprostały wyzwaniom wynikającym z sytuacji i wykorzystały je do dalszego rozwoju.  Konsekwentna pomoc Ukrainie jest przykładem nie tylko empatii, ale też świadomości geopolitycznej i wiedzy o zależnościach między państwami.

„Pomoc dla Ukrainy to nie tylko konieczność, ale też odpowiedzialność”

Elżbieta Czetwertyńska zauważyła też, że choć tragiczne wydarzenia takie jak pandemia czy wojna są idealnym pretekstem do reformy zarządzania. Mówiła, że historia lubi się powtarzać. Pandemia spowodowała obiektywnie pozytywne zmiany w organizacjach. Wojna na Ukrainie zmusiła instytucje do zweryfikowania swoich możliwości, podjęcia wyzwań, na które były nieprzygotowane i wprowadzenia nowych rozwiązań. Szczęśliwie udało się w efektywny sposób dostosować do nowych warunków. Jej zdaniem pokazano znaczenie i siłę empatii w zarządzaniu. „Ważne stało się empatyczne przywództwo, w biznesie nie ma już miejsca na rozpychanie się łokciami” – podsumowała.

Jak zdefiniować empatyczne przywództwo? Z dyskusji między liderkami można wyciągnąć wniosek, że jest to przede wszystkim umiejętność słuchania oraz rozumienia innych ludzi, zarówno pracowników, jak i klientów. Widzenie tego, co się rzeczywiście dzieje, a nie tego, co się chce zobaczyć,  przyjmowanie i korzystanie z feedbacku. O tych wartościach mogliśmy porozmawiać więcej podczas drugiej części spotkania – prezentacji o komunikowaniu się w życiu prywatnym i zawodowym.

„Empatii człowiek uczy się całe życie, ale im szybciej człowiek się zorientuje, jak jest potrzebna, tym szybciej osiągnie sukces”

Poruszono też bardzo ważną kwestię różnorodności w biznesie, zwłaszcza na stanowiskach zarządczych. Elżbieta Czetwertyńska podkreśliła, że różnorodność zależy od kraju, ale każdy w mniejszym lub większym stopniu do niej dąży. Dodała, że w dłuższej perspektywie jest po prostu niezbędna.  Podkreślała, że nie może być efektem narzuconych parytetów,  lecz wizji i zrozumienia, jakie z niej płyną korzyści. Przykładem może być Citi Handlowy, w którym 50% stanowisk menedżerskich jest zajmowanych przez kobiety, a w zarządzie stanowią ponad połowę.

Drugą część spotkania poprowadziła Małgorzata Warda, MBA – trenerka i praktyk biznesu, akredytowana coach i mentorka. Rozmawiała z uczestnikami  o prowadzeniu konstruktywnej dyskusji poprzez między innymi zadawanie świadomych pytań. Podczas tej części spotkania można było skonfrontować porady z rzeczywistością i podyskutować o istocie komunikacji. Małgorzata Warda zwróciła również uwagę na stale powiększające się znaczenie miękkich umiejętności, na które według prognoz zapotrzebowanie do 2030 roku wzrośnie aż o 30%.

Dziękujemy wszystkim gościom za tak liczną frekwencję  i zapraszamy do udziału w kolejnych wydarzeniach!

« Powrót do listy wydarzeń