X
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Regulamin serwisu.
         
PL | EN    KONTAKT
 
 
 
 
Debata Fundacji Liderek Biznesu pt. "Kryzys szansą dla empatycznego przywództwa" w ramach X Europejskiego Kongresu Finansowego EKF
 
 

4 grudnia odbyła się debata ekspercka Fundacji Liderek Biznesu pt. "Kryzys szansą dla empatycznego przywództwa", która została zorganizowana w ramach X Europejskiego Kongresu Finansowego EKF.

Spotkanie poprowadziła Iwona Kozera, Fundator Fundacji Liderek Biznesu, a w inspirującej rozmowie uczestniczyli: Kinga Piecuch CEE Enterprise Industry Manager, Microsoft, Agnieszka Słomka-Gołębiowska Chairman Of The Supervisory Board, mBank S.A., Brunon Bartkiewicz CEO, ING Bank Śląski SA, Przemek Gdański Chief Executive Officer & President of Management Board, BNP Paribas Bank Polska.

We wstępie do dyskusji Monika Jezierska, Associate Partner w Zespole Zarządzania Ryzykiem, EY, przedstawiła "Model przywództwa nowej rzeczywistości - Leading WOMEN", opracowany przez Agnieszkę Bilińską we współpracy z Fundacją Liderek Biznesu. Podstawowe kompetencje nowego przywództwa wskazane przez absolwentki programu rozwojowego Leading Women to:  empatia, dbałość o innych, odwaga, siłą mentalna, myślenie strategiczne,  kreowanie zmiany, poszukiwanie różnorodności.

Goście rozmawiali także o tym, jak zmieniają się więzi biznesowe i społeczne w otaczającej nas rzeczywistości i co pozostanie z nami po pandemii .Agnieszka Słomka - Gołębiowska podkreślała, że kluczowe aspekty współczesnego leadershipu to zaufanie i współpraca realizowane poprzez skuteczną komunikację oraz otwartość na różnorodność - nie trzeba być zuchwałym, żeby być uznanym za lidera.

Brunon Bartkiewicz zaznaczył, że nie ma już miejsca na hierarchiczny układ sił, a organizacje które jeszcze o tym nie wiedzą, w pandemii będą wymierać niczym dinozaury. Współczesne organizacje powinny być jak klaster, w którym umysły ludzkie są skupione na realizacji zadań, które przynoszą szczęście, bo szczęśliwi pracownicy to efektywni pracowniczy, którzy powinni czuć się w swoich organizacjach bezpieczni i potrzebni.

Kinga Piecuch podkreślała, iż ogromną wagę należy położyć na uważność i umiejętność wsłuchania się w drugiego człowieka oraz niezmiennie należy pamiętać, że. empatia odgrywa bardzo istotną rolę przede wszystkim w naszym codziennym życiu.

Przemek Gdański podkreślił, że liderzy powinni komunikować się ze swoimi ludźmi, aby pomóc im zrozumieć wszystkie wewnętrzne i zewnętrzne zmiany, których są częścią. Dobrej  autentycznej komunikacji nigdy za dużo! Dzielenie się poglądami i doświadczeniami jest odpowiedzialnością i obowiązkiem liderów.

Iwona Kozera w podsumowaniu  spotkania zauważyła, że globalne przyspieszenie pozwoliło na ujawnienie się tych zmian, które już dzieją się od wielu lat. Pandemia stała się katalizatorem do szybszego wdrażania innowacyjnych rozwiązań w życie. To, co jest dziś kluczowe, to szeroki punkt widzenia, który pozwala na tworzenie długoterminowych wartości i spójnych społeczeństw.


Dostęp do retransmisji debaty: TUTAJ LINK


 

« Powrót do listy wydarzeń