X
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Regulamin serwisu.
         
PL | EN
 
 
 
 
Webinar z cyklu: #LiderkawZmianie, rozmowa z Elżbieta Wojtczak, CEO Communication Unlimited
 
 

22 czerwca 2020r., Fundacja Liderek Biznesu po raz kolejny zorganizowała webinar z cyklu: #LiderkawZmianie. Tym razem gościem specjalnym była Elżbieta Wojtczak, CEO Communication Unlimited, managerka z wieloletnim doświadczeniem w branży marketingowej. Współwłaścicielka Communication Unlimited najstarszej, niezależnej agencji komunikacji marketingowej. Elżbieta Wojtczak jest absolwentką Politechniki Warszawskiej i UW, Executive MBA University of Ilinois oraz AMP na IESE Business School, Członkinią Zarządu IESE Poland Alumni Chapter, Członkinią Zarządu Rady Reklamy, organizacji dbającej o najwyższe standardy reklamy w Polsce.

Spotkanie pt. „Marketing kapitalizmu XXI wieku. Jaką rolę pełni marka w nowej rzeczywistości” – poprowadziły: Iwona Kozera, Fundator Fundacji Liderek Biznesu i Monika Jezierska, PhD, ACCA EY Polska. Podczas pasjonującej godziny, zostały poruszone m.in tematy szeroko rozumianej roli marki w nowej rzeczywistości. Padły również  pytania „Czy w marcu 2020 skończył się "STARY ŚWIAT"? Czy kryzys COVID-19, pogłębi populizm w Europie”?

Budujmy odpowiedzialne marki

Nasz gość specjalny - inżynier z wykształcenia i niezwykle doświadczony ekspert ds. komunikacji marketingowej z wyboru twierdzi, że dziś trzeba wyłącznie myśleć o budowaniu odpowiedzialnych marek. „W czasie rozwiniętej i coraz bardziej dostępnej technologii, kiedy coraz łatwiej jest wyprodukować fizycznie produkt, albo budujemy markę z jej wartościami, albo sprzedajemy comodity, które konkuruje tylko ceną”.

Elżbieta Wojtczak zacytowała wypowiedź młodego amerykańskiego studenta, który bierze udział w „rewolcie” w amerykańskim biurze Microsoft: „Ja jestem z tymi, którzy rozbijają szyby korporacji, bo tylko silny bodziec może spowodować, że świat się ziemi!”  W takim razie, jaki jest ratunek przed masowymi ruchami populistycznymi na świecie? Jak podkreśliła nasza ekspertka, Thomas Piketty w światowym bestsellerze „Kapitał w XXI wieku” dowodzi, że wolny rynek poniósł druzgocącą porażkę, ponieważ różnice klasowe wyłącznie się pogłębiają, a nie równoważą. A jedyną szansą na bardziej zrównoważony rozwój jest opodatkowanie kapitału najbogatszych. Jednak, jak zauważyła Elżbieta Wojtczak, czy aby na pewno jest to słuszny kierunek? Do marca 2020 roku światowy biznes opierał się na maksymalizacji zysków, a katalizator zmian jakim stał się Covid spowodował, że przestraszyliśmy się i uruchomiliśmy na niewyobrażalną dotychczas skalę, programy pomagania innym. Praktycznie z dnia na dzień, prawie wszyscy postanowili być odpowiedzialni i wspierający!

Przeżyjmy renesans po raz kolejny

Nie należy jednak tworzyć utopijnej wizji, bo trzeba pamiętać, że zarówno teraz, jak i w postpandemicznej rzeczywistości będziemy się mierzyć, może nawet bardziej niż dotychczas, z bezrobociem, lękiem przed utratą pracy, brakiem poczucia bezpieczeństwa, być może druga falą covid, problemami rasowymi czy zmianą klimatu. Tworzy się niezwykle podatny grunt dla rozwoju ruchów populistycznych głównie politycznych i ekonomicznych, zgodnych z oczekiwaniami większości społeczeństwa, których celem jest uzyskania poparcia i zdobycia wpływów i władzy.

- „Czy możemy po raz kolejny w historii ludzkości przeżyć renesans, odrodzenie wyższych wartości?” – pyta nasza ekspertka – „Wierzę, że marketing ma ogromną siłę zmieniania świata i kształtowania nawyków. Od tego czy i jak będziemy budowali „Markę Wartości”, czyli markę, która nie jest wyłącznie nakierowana na zysk, ale opiera się o wyższe wartości  i wytycza kierunek rozwoju cywilizacyjnego, zależy nasza przyszłość. Biznes transakcyjny się kończy, bo konsumenci zaczynają kupować produkty marek, które mają wyższy cel. Chcemy marek, które poprawiają jakość życia ludzi i które zmieniają świat na lepsze”.

CU społecznie

Elżbieta Wojtczak opowiedziała również o projekcie z obszaru CSR, realizowanym przez Communication Unlimited, pod nazwą CU FOR AFRICA. Jest to akcja, której celem jest niesienie pomocy w Ghanie. „Pragniemy zapewnić lepszą przyszłość żyjącym tam kobietom, a przede wszystkim wkraczającym dopiero w życie dziewczętom. Otwierając przed nimi nowe możliwości edukacji, tworzymy perspektywy, dajemy nie tylko nadzieję, ale prawdziwe szanse na lepsze jutro. Dając im szansę na edukację, ofiarowujemy lepsze jutro!” www.cuforafrica.com.

Wspomniała też o badaniu i raporcie Communication Unlimited pt. POWER GENERATION, dotyczącym pokolenia 50+, który odbił się szerokim echem w mediach. Badanie udowadnia, że osoby w wieku 50-70 są zupełnie inne, niż nam wszystkim się wydaje. Są aktywni i wcale nie myślą o emeryturze. Dbają o siebie, czują się dużo młodsi niż pokazuje to ich metryka, chcą pracować i wciąż się rozwijać.

Niesamowita dawka inspiracji, niezwykle trafnych spostrzeżeń i konkluzji oraz duża dawka wiedzy – tak należy podsumować Webinar #LiderkwZmianie z Elżbietą Wojtczak.

Fundacja Liderek Biznesu prowadzi cykl webinarów merytorycznych, in.: #LiderkawZmianie, #LiderwZmianie, #EkspertFundacji, KobietyNaRynakachFinanansowych  < zapraszamy do skorzystania TUTAJ >

Pozostańmy w kontakcie - już wkrótce kolejne webinary Fundacji Liderek Biznesu. Do zobaczenia online!

« Powrót do listy wydarzeń