X
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Regulamin serwisu.
         
PL | EN    KONTAKT
 
 
 
 
Śniadanie z Liderką Katarzyną Rzeźniczek
 
 

Czy można założyć krawat do koszuli z krótkim rękawem? Kiedy kobieta siada do stołu, gdzie zostawia dużą torebkę a gdzie małą? Na przyjęciu zorganizowanym przez nas, małżeństwa sadzamy razem czy osobno? Czy kierowca lub abstynent wznosi toast alkoholem czy wodą?

25 kwietnia w Poznaniu odbyło się kolejne spotkanie z cyklu Śniadań z Liderką.

Bohaterką tego wydarzenia była pani Katarzyna Rzeźniczek, Szef Protokołu Międzynarodowych Targów Poznańskich, mmgr Ekonomii i Filologii Angielskiej  posiada tytuł MBA uzyskany w Wyższej Szkole Ekonomicznej w Berlinie. Pani Rzeźniczek przez 12 lat prowadziła własne firmy consultingowe i eksportowe. Przez 15 lat pracowała w placówkach dyplomatycznych w Lipsku, Wiedniu i Berlinie.

Na spotkaniu pani Katarzyna Rzeźniczek przybliżyła nam tematykę etykiety, savoir vivre i protokołu dyplomatycznego. Uczestniczki spotkania miały szansę poznać obyczaje i normy towarzyskie obowiązujące w rozmaitych sytuacjach, m.in. w miejscu pracy czy w rodzinie.

Poruszony został m.in.  temat wyglądu i prawdziwości powiedzenia „Jak Cię widzą, tak cię piszą”. Nasz gość wytłumaczył nam, jak ważne  przy poznawaniu nowej osoby jest pierwsze 30 sekund i dalsze 3 minuty. Dowiedzieliśmy się także jakie normy ubioru obowiązują w formacie Business Attire,  Business Smart czy Casual Friday oraz jakie znaczenie mają kolory, w które się ubieramy.

Dużą ciekawość wzbudził wśród uczestników Śniadania temat precedencji, czyli lapidarnie rzecz ujmując, kto jest ważniejszy. Precedencja w biznesie może różnić się od tej prywatnej i te różnice mieliśmy okazję poznać, choć nasz gość podkreślał, że oprócz poznania zasad, ważne jest również wyczucie. Zatem, czy na spotkaniu biznesowym, w trakcie przechodzenia z gabinetu do innego pomieszczenia, gość pójdzie przed gospodarzem, kobieta przed mężczyzną a przełożony przed podwładnym? Jak długo powinien trwać uścisk dłoni? Czy kontakt wzrokowy jest ważny? Jak witamy się, będąc w odmiennym środowisku kulturowym?

Na te i wiele innych nurtujących nas pytań, pani Katarzyna udzielała ciekawych odpowiedzi, przywołując case study ze swoich doświadczeń biznesowych.

 

« Powrót do listy wydarzeń