X
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Regulamin serwisu.
         
PL | EN    KONTAKT
 
 
 
 

Nagrania: Cykl webinarów 12 pułapek procesu mentoringowego

Cykl 4 webinarów Szkoły Mentorów Biznesu dotyczących wyzwań w procesach mentoringowych
Piotr Ciacek - akredytowany na poziomie Senior Practitioner Mentor EMCC Global, partner zarządzający Stibitz, konsultant wiodący i trener Szkoły Mentorów Biznesu, superwizor , NAGRANIA ONLINE
488,00 zł
brutto

Cena netto: 396,75 zł
Kupuję

 PROGRAM   |   KORZYŚCI    |   DLA KOGO  |  OPIS WEBINARÓW |  PROWADZĄCY 

12 PUŁAPEK PROCESU MENTORINGOWEGO

CYKL 4 WEBINARÓW SZKOŁY MENTORÓW BIZNESU O DYSFUNKCJACH
W PROCESACH MENTORINGOWYCH

 

Mentoring to bezpieczne towarzyszenie w warunkach wolności i zgoda na popełnianie błędów” 
Piotr Ciacek

 

W czasach, kiedy mentoring powoli staje się nieodłącznym elementem środowiska biznesowego, w czasach, w których:

  • Aż 87% mentorek, mentorów i mentee twierdzi, że relacja mentoringowa wzmocniła ich i w znaczący sposób przyczyniła się do zwiększenia ich pewności siebie,
  • Aż 97% osób będących w relacji mentoringowej czuje, że ma większy wpływ oraz czuje dowartościowanie,
  • Tylko badanych 37% profesjonalistów posiada mentora lub mentorkę,
  • 89% dzisiejszych mentees planuje zająć się w przyszłości mentoringiem,

rola mentora i mentorki jest kluczowa i wiąże się z nią coraz większa odpowiedzialność.

Mentorzy i mentorki, podobnie jak psycholożki, psycholodzy, coachowie, coachinie, psychoterapeuci, psychoterapeutki – osoby, których praca opiera się na relacjach z drugim człowiekiem, narażeni są na wątpliwości, niekiedy wewnętrzne konflikty, konfrontacje poglądów czy wartości. Powyższe wyzwania mogą prowadzić do wpadnięcia w pułapkę zachowań, stereotypów niepożądanych w procesie mentoringowym.  

W trakcie wielu sesji superwizyjnych, szkoleniowych a także rozmów z mentorkami i z mentorami, a także w wyniku naszych doświadczeń własnych oraz naszych superwizorów – zauważyliśmy kilka stale powtarzających się błędów, popełnianych nie tylko przez początkujących, ale także doświadczonych mentorów i mentorki. Błędów – które uważamy za niezwykle groźne i niebezpieczne – szczególnie dla mentees.


O czym są webinary?

  • Jakie główne wyzwania jakie napotyka mentor podczas praktyki?
  • Jak się na nie przygotować?
  • Jak je zlokalizować?
  • Jak im przeciwdziałać?
  • Omówimy najistotniejsze zagadnień związane z pełnieniem roli mentora.
  • Podamy skrupulatnej analizie i superwizji wybrane case studies. 

KORZYŚCI

  • Pogłębienie samoświadomości w roli mentora i mentorki,
  • Zyskanie nowych narzędzi do autorefleksji,
  • Udział w 4 eksperckich webinarach łączących najnowszy know-how dotyczący mentoringu,
  • Udział w webinarach jest punktowany i uznawany jako wkład w rozwój siebie przez EMCC, co przydaje sie do akredytacji.

DLA KOGO?

Podobne wyzwania stoją przed wszystkimi osobami, które zajmują się procesami rozwojowymi lub pomocowymi oraz osobami odpowiedzialnymi za employer branding i wdrażanie programów mentoringowych w organizacjach. Webinary są dedykowane dla:

  • Mentorów i mentorek,
  • Coachów i coachini,
  • Psychologów i psycholożki,
  • Psychoterapeutek i psycoterapeutów,
  • Osób zarządzajacych działami HR,
  • Key talent managerów i managerek,
  • Przedsiębiorców i przedsiębiorczyń, którzy i które wdrażają mentoring we własnych organizacjach.

OPISY WEBINARÓW

WEBINAR 1. Mentor uwikłany - granice bezpieczne i granice niebezpieczne.

Prowadzący:

Piotr Ciacek - Akredytowany na poziomie Senior Practitioner Mentor EMCC Global, partner zarządzający Stibitz, konsultant wiodący i trener Szkoły Mentorów Biznesu, superwizor
Marta Skrzydelska - trenerka Szkoła Mentorów Biznesu, mentorka, coach, superwizorka

Aby proces mentoringowy zadziałał i był skuteczny potrzebna jest ta tzw. "chemia", którą wszyscy rozumiemy, ale która za każdym razem ma inną naturę. Kolejna potencjalna dysfunkcja w profesjonalnych procesach mentorigowych, jaką się zajmiemy, dotyczy właśnie "chemii". Jest to wyzwanie ostatnie, ale wcale nie najmniej istotne.

Jedną z podstawowych potrzeb psychologicznych człowieka jest (oczywiście w dużym uproszczeniu) chęć, abyśmy byli lubiani i aby nasz wizerunek w oczach innych był pozytywny.

Podczas prowadzenia procesów mentoringowych mentor jest wyjątkowo narażony na to, aby tej potrzebie ulec i niekiedy, często nieświadomie, tak prowadzić proces, aby otrzymywać satysfakcjonującą informację zwrotną. Tkwienie w tego typu narracji może doprowadzić do pogłębienia się tendencji unikania "niewygodnych prawd".

W trakcie webinaru rozmawialiśmy o:

  • jak nie "załatwiać" spraw mentee, jak o mentee nie zabiegać,
  • jak unikać chęci przypodobania się i bycia lubianym,
  • porozmawiamy o "chemii" i pułapce "uwikłania" się w proces,
  • podzielimy się technikami pozwalającymi umiejętnie budować dystans i nie uleganie pokusom poklasku.

WEBINAR 2. „Analiza transakcyjna w mentoringu - kiedy mentee chce być dzieckiem"

Prowadzący:


Piotr Ciacek - Akredytowany na poziomie Senior Practitioner Mentor EMCC Global, partner zarządzający Stibitz, konsultant wiodący i trener Szkoły Mentorów Biznesu, superwizor.
dr Mirosława Straburzyńska - Psychoterapeutka, superwizorka Polskiego Towarzystwa Psychologicznego

Pułapka nadopiekuńczości jest podstawowym wyzwaniem dla mentorów o wysoce empatycznej naturze. Niedoświadczeni praktycy łatwo mogą stracić profesjonalny dystans i nieopatrznie wejść w rolę zbyt troskliwego rodzica. Niekiedy sami mentee szybko na ten układ się godzą lub nawet inicjują, wchodząc bardziej lub mniej świadomie w rolę „dziecka”, którym "rodzic" powinien się opiekować.

Im szybciej dostrzeżemy takie uwikłanie Mentee i Mentora tym szybciej unikniemy braku efektowności całego procesu czy wręcz toksycznej relacji, niespełnionych oczekiwań i nieporozumień.

W trakcie webinaru rozmawialiśmy o:

  • określeniu ról w procesie i ich szczegółowej specyfice,
  • odpowiedzieliśmy na pozornie banalne wydawałoby się pytanie: „kim jest mentor i kim jest mentee”,
  • wskazaliśmy miejsca, w których należy zachować szczególną czujność,
  • podzieliliśmy się sposobami oraz technikami optymalizującymi ustawianie relacji i ról w procesie.

WEBINAR 3. Mentor – jako autorytet ostateczny i rozstrzygający 

Prowadzący:

Piotr Ciacek - Akredytowany na poziomie Senior Practitioner Mentor EMCC Global, partner zarządzający Stibitz, konsultant wiodący i trener Szkoły Mentorów Biznesu, superwizor.
Joanna Kucharczyk-Capiga - Executive coach, mentorka, trenerka Szkoła Mentorów Biznesu, team coach

Sukcesy w każdym obszarze niosą ze sobą ryzyko nadmiernej pewności siebie. Mentoring nie jest tu wyjątkiem. Kiedy nasza praktyka wsparta jest pozytywnym feedbackiem od mentee, kiedy możemy obserwować jak znaczący wpływ na rozwój naszych uczniów ma prowadzony przez nas proces i jak skutecznie mentee realizują założone cele, czeka na nas niebezpieczna iluzja nieomylności. Poczucie posiadania zawsze racji jest wyjątkowo niebezpieczną pułapką, której konsekwencje wpływają destrukcyjnie, zarówno na mentee, jak również na samego mentora.

W trakcie webinaru rozmawialiśmy o:

  • dlaczego powinniśmy przez cały czas trenować czujność,
  • gdzie szukać pierwszych sygnałów alarmowych,
  • jak skutecznie obserwować siebie i jakie techniki stosować, kiedy dostrzeżemy pierwsze niepokojące oznaki,
  • podzieliliśmy się technikami pozwalającymi umiejętnie porozkładać akcenty na słuchanie oraz na mówienie, aby proces przebiegał harmonijnie.

WEBINAR 4. Kiedy proces mentoringowy staje się przedstawieniem "jednego Mentora"

Prowadzący:


Piotr Ciacek - Akredytowany na poziomie Senior Practitioner Mentor EMCC Global, partner zarządzający Stibitz, konsultant wiodący i trener Szkoły Mentorów Biznesu, superwizor.
Jacek Bełdowski - Akredytowany na poziomie Practitioner mentor EMCC Global, trener Szkoły Mentorów Biznesu, Opiekun Merytoryczny Programu Mentoringowego Fundacji Liderek Biznesu

Niespełnione ambicje potrafią upomnieć się o siebie, w bardziej lub mniej dotkliwy sposób na każdym etapie życia człowieka. My - mentorzy nie jesteśmy tu wyjątkiem. Większość profesjonalnych mentorów to spełnieni zawodowo praktycy biznesowi, którzy po sukcesach na ich ścieżkach kariery, zdecydowali się na wsparcie i pomoc młodszym stażem lub kompetencjami mentee. Wiemy, że, aby prowadzone przez nas procesy mentoringowe były skuteczne, muszą dotyczyć obszarów, w których zawodowo się zrealizowaliśmy.

Pułapka, która na nas czeka w tym aspekcie procesu, to chęć zrealizowania lub też poprawienia naszych niedokończonych lub zakończonych zagadnień, ale, które z perspektywy czasu byśmy zrobili inaczej lub chociaż odrobinę poprawili. Jeżeli ulegniemy tej chęci, wówczas istnieje ryzyko, że zawłaszczymy proces, który stanie się przedstawieniem jednego aktora.

W trakcie webinaru rozmawialiśmy o:

  • na co zwrócić uwagę podczas ustalania celów z mentee,
  • jak skutecznie słuchać mentee i lokalizować obszary, w których możemy oferować skuteczne i precyzyjne wsparcie,
  • rysowaniu mapy wyzwań.

PROWADZĄCY:

Piotr Ciacek - Akredytacja EMCC EIA Senior Practitioner, ICF PCC, JMT

Właściciel i partner zarządzający firmy Stibitz. Certyfikowany i akredytowany coach , mentor i trener( EIA EMCC - Senior Practitioner, ICF PCC, John Maxwell Team). Współzałożyciel i wieloletni dyrektor, członek zarządu i rady nadzorczej SMG/KRC Poland (potem MillwardBrown, obecnie Kantar). Praktyk biznesu, twórca własnych programów szkoleniowych dla zarządów i wyższej kadry managerskiej. Jako jedyny w Polsce posiada międzynarodową akredytacje EQA EMCC na autorskie programy mentoringowe. Opiekun merytoryczny V edycji Programu Mentoringowego Fundacji Liderek Biznesu. Przeprowadził ponad 800 indywidualnych sesji coachingowych i mentoringowych oraz blisko 500 szkoleń z zakresu umiejętności miękkich.

dr Mirosława Straburzyńska - psychoterapeutka, superwizorka z 30 letnim stażem zawodowym. Absolwentka Instytutu Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji Uniwersytetu Warszawskiego (dyplom 1980).

I specjalizacja - psychoterapeutka, specjalistka psychoterapii uzależnień, superwizorka zespołów terapeutycznych pracujących w obszarze uzależnień, superwizorka szkoleniowa
II specjalizacja - psychoterapeutka analityczna i analityczka grupowa.
 
Ukończone kursy i szkolenia zawodowe:
1. Specjalistyczne Szkolenie w dziedzinie uzależnień
2. Szkolenie organizowane przez Instytut Grupowej Analizy Rasztów (certyfikat analityka grupowego nr38 i certyfikat psychoterapeuty nr.41)
3. Podyplomowe szkolenie IGAR na superwizora i analityka szkoleniowego.
Autorka licznych opracowań, artykułów i programów z zakresu psychoterapii, których nadrzędną ideą jest integratywne podejście do wszelkiego rodzaju zaburzeń i problemów psychicznych, w tym uzależnień.
 

Joanna Kucharczyk-Capiga - Akredytacja ICF PCC

Executive Coach, Mentor, Team Coach, Trener z kilkunastoletnim doświadczeniem na rynku polskim i międzynarodowym. Wykładowca akademincki. Specjalizuje się w indywidualnych i grupowych procesach coachingowych, mentoringowych oraz szkoleniach skierowanych do kadry zarządzającej. Zaprojektowała i realizowała cykle szkoleń oraz programów rozwojowych dla wielu branż m.in.: finansowej, konsultingowej, motoryzacyjnej, farmaceutycznej, prawniczej, FMCG, rządowej, uczelni wyższych oraz NGO’s. Liderka i autorka szkoły Business Coaching Diploma w PwC. W latach 2012-2014 Prezes European Mentoring & Coaching Council Poland. 

Marta Skrzydelska - Akredytacja ICF ACC

Coach, mentor, superwizor. Specjalizuje się w coachingu managerskim i coachingu kariery. Wspiera liderów na drodze do zmiany zawodowej, pomaga im znaleźć wewnętrzną siłę i odwagę do działania. Interesuje się rolą autentyczności w rozwoju. Socjolog (Lancaster University). Od 11 lat współtworzy Uniwersytet Otwarty UW, gdzie m.in. kierowała sekcją szkoleń, projektując i wdrażając kompleksowe programy rozwojowe dla organizacji. Wybrani klienci: PwC, Ambasada Niemiec, PAP, WUM, Newseria, CBA, SOS Wioski Dziecięce, CHEP Europe.


Jacek Bełdowski - Akredytowany Coach i Mentor EMCC

Wieloletni szef firmy Egmont w Polsce oraz regionie CEE. Przez 25-lat zarządzał lokalnymi i globalnymi międzykulturowymi zespołami. Jest liderem, który wnosi do coachingu-mentoringu pasję i doświadczenie biznesowe. Był członkiem globalnych zespołów menadżerskich, które transformowały biznes dostosowując jego organizację do radykalnych zmian w otoczeniu. Absolwent między innymi Executive MBA Szkoły Biznesu PW, Advanced Management Program w IESE Business School – Barcelon oraz Diploma in Professional Coach-Mentoring w The Oxford School of Coaching & Mentoring. Wykładowca w w Akademii Leona Koźmińskiego Specjalizuje się w executive coaching i mentoringu, wpierając profesjonalistów w ich rozwoju jako liderów. Pracuje z managerami, członkami zarządów, właścicielami firm i liderami organizacji pozarządowych.
 

KOSZT DOSTĘPU

  • Koszt dostępu do nagrań cyklu webinarów to 488 PLN brutto
  • Po zaksięgowaniu płatności w kolejnym mailu otrzymają Państwo link do nagrań 4 webinarów

 PROGRAM   |   KORZYŚCI    |   DLA KOGO  |  OPIS WEBINARÓW |  PROWADZĄCY