X
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
         
PL | EN
 
 
 
 
"Lider / Liderka na nowe czasy" - spotkanie Mentorów i Mentees na półmetku 5.edycji Programu Mentoringowego, 24 października 2018r.
 
 

W środę 24 października w gościnnych progach Szkoły Głównej Handlowej odbyło się spotkanie dla uczestników 5. edycji Programu Mentoringowego. Gości przywitała Agnieszka Maciejewska, Prezes Fundacji Liderek Biznesu oraz Piotr Ciacek, Opiekun Merytoryczny Programu.

Spotkanie rozpoczęło się sesją networkingową poprowadzoną przez Joannę Nowocień i Agatę Rundo, które zaprosiły uczestników do stworzenia wspólnej firmy opartej na pasjach założycieli. W niecałą godzinę powstały pomysły, które - jak sądzimy - mogą wstrząsnąć rynkiem usług turystycznych, bowiem do otwarcia szykuje się kilka agencji podróży i pensjonatów adresujących niszowe potrzeby klientów. W planach jest także biuro matrymonialne angażujące roboty oraz firma doradcza, która usprawnia firmy w 12 minut. Bez względu na to, jak potoczy się przyszłość tych projektów, to cel przyświecający ćwiczeniu – dobra zabawa i nawiązanie inspirujących znajomości został osiągnięty.

Zgodnie z tematem spotkania "Lider / Liderka na nowe czasy" pasja, rozwój i kreatywność przeplatały się nieustannie w programie całego spotkania. Dr Urszula Wysocka, ekspert ICAN Institute i Harvard Business Review, którzy patronują Programowi Mentoringowemu, wystąpiła z prelekcją „Kariera w cyfrowej erze. Jak wykorzystać swoje uśpione predyspozycje i nie dać się wyeliminować z miejsca pracy nowym technologiom”. Skuteczną radą w tej materii pozostaje niezmiennie budowanie kariery na pasji, pogłębianie jej wiedzą, systematyczne przeglądy swoich mocnych i słabych stron oraz wychodzenie ze swojej strefy komfortu.

W podobnym duchu utrzymana była prezentacja dr Aleksandra Poniewierskiego, globalnego lidera sektora IoT w EY. Inspiracją dla jego prelekcji – „10 must cech innowacyjnego lidera/liderki w erze cyfrowej rewolucji” była znajdująca się od lat na listach bestsellerów książka Kevina Kelly – „Nieuniknione - jak inteligentne technologie zmienią naszą przyszłość”. „Dzisiejszy lider to lider, który rozumie technologie - w przeciwnym razie jest skazany na porażkę" – powiedział dr Poniewierski w pierwszych słowach swojego wystąpienia, w którym nie brakowało pytań pomocnych do weryfikacji posiadanych umiejętności przywódczych. Kto od razu zna odpowiedź na jedno z nich "Kto wie o nas najwięcej?" -  może spać spokojnie. Pozostałe pytania ujawnimy wkrótce na naszym blogu eksperta.

Niezwykle ciekawym okazało się także case study firmy Skanska, zaprezentowane przez Annę Wiśniewską, Marketing and Communications Manager. Jak sprawić, aby wchodząc do biurowca wiedzieć, kto go wybudował? Interesującą koncepcję wypracowała właśnie grupa projektowa z firmy Skanska, w której pracach uczestniczyła pani Anna. Jeżeli wchodząc do budynku poczujemy się jak w skandynawskim domku letniskowym - to znaczy, że wybudowała go ta właśnie firma. Lobby najnowszego budynku zostało zaprojektowane tak, aby poszczególne funkcje odpowiadały domowym pomieszczeniom: recepcja/kuchnia, jadalnia/miejsce do pracy, ganek/dodatkowa przestrzeń w postaci podwyższenia lub schodów, salon/miejsce gdzie można np. odebrać rodziców z pracy:). Tak zaprojektowane lobby zaprasza do pozostania w nim dłużej niż tylko chwilę, a jednocześnie jest znakiem rozpoznawczym firmy bez potrzeby umieszczania logo.

Ostatnim punktem programu było inspirujące, niestandardowe i nieco szalone wystąpienie współzałożyciela i Partnera Agencji BNA Wojtka Mierowskiego zatytułowane „Kreatywność – ale o co chodzi?”. Szerokie ujęcie tematu z perspektywy filozofii, sztuki, biznesu, kultury, reklamy, do tego inspirujące cytaty, liczne przykłady i wiele wskazówek, jak być kreatywnym, mogło przyprawić o zawrót głowy. Ci, którzy uważnie słuchali i obserwowali, zachowali jednak otwartość umysłu. A o to chodzi w kreatywności.

Dziękujemy wszystkim prelegentom i uczestnikom spotkania i do zobaczenia!


 

 

 

 

 

 

 

« Powrót do listy wydarzeń
 
 
 
 
Projekt: Borek Design
 
Realizacja: Internet Age