Warsztat z profesorem Andrzejem Blikle "TURKUSOWA FIRMA XXI WIEKU", Warszawa, 19 lutego 2018, godz. 9-13.30
Warsztat z profesorem Andrzejem Blikle TURKUSOWA FIRMA XXI WIEKU 19 lutego 2018, godz. 9:00-13:30, Warszawa Prowadzący: Profesor Andrzej Jacek Blikle
O WARSZTACIE: Organizacja turkusowa (nazwa pochodzi z książki F. Laloux „Pracować inaczej”, choć związane z nią idee są znane od połowy XX wieku) to firma lub instytucja, która swoją ponadprzeciętną skuteczność — w tym biznesową, jeżeli jest firmą — zawdzięcza odrzuceniu większości zdawałoby się nienaruszalnych zasad korporacyjnego porządku. W firmie turkusowej nikogo nie trzeba pilnować, by pracował, nikogo nie trzeba oceniać, ani też zaganiać do pracy kijem i marchewką. A skoro nie trzeba ani pilnować ani zaganiać, to nie są potrzebni kierownicy-nadzorcy. Tam nikt nikomu nie wydaje poleceń, a zakres czynności każdego pracownika mieści się w jednym zdaniu: „robisz to co potrafisz, wtedy gdy jest to potrzebne i bierzesz za to odpowiedzialność”. W konsekwencji nikt nie mówi: „to nie należy do moich obowiązków”.
Kierownicy przestają pełnić rolę nadzorców, a stają się liderami idei, mentorami w obszarach zawodowych i społecznych, moderatorami debat.
Jak pokazują coraz liczniejsze przykłady turkusowych organizacji, ich wysoce idealistyczne zasady są nie tylko możliwe do wdrożenia (choć stanowczo nie jest to łatwe), ale przede wszystkim niezwykle skuteczne. Laloux opisuje 12 takich organizacji, mamy także przykłady polskie A wszystkie te firmy doszły do swojej turkusowej formuły nie znając książki Laloux i nie wiedząc o sobie nawzajem. Wszystkie jednakże wyszły z tego samego racjonalnego założenia, że człowiek działa najskuteczniej w warunkach wolności, zaufania, partnerstwa i współpracy.
W PROGRAMIE:
W TRAKCIE WARSZTATU UCZESTNICY:
LITERATURA:
VIDEOWYKŁADY:
MIEJSCE:
Warsztat odbędzie się w biurze firmy EY, Rondo ONZ 1, 14. Piętro, Warszawa.
WARUNKI UDZIAŁU:
Uprzejmie informujemy, że podczas spotkania będą robione zdjęcia. Decyzja o udziale w warsztacie oznacza wyrażenie zgody na publikację wizerunku.
|